![]() |
Ταλαιπωρία (και κίνδυνοι) χωρίς τέλος, με ατελείωτα έργα εν... μέσω Εθνικής Οδού! |
Ας γυρίσουμε μερικά χρόνια πίσω, για να δούμε τι ακριβώς γίνεται σ' αυτό το κομβικό σημείο της Εθνικής Οδού. Το 2013 δημοπρατήθηκε από την Περιφέρεια Αττικής η διευθέτηση του ρέματος του Αγίου Ιωάννη, προϋπολογισμού 12.800.000 και αναδείχτηκε μειοδότης με έκπτωση 40%, ο οποίος και εγκαταστάθηκε στο έργο. Αυτό περιλαμβάνει την εκτροπή του ρέματος από το σημείο που σήμερα "στοπάρει", μπροστά στην είσοδο της Χαλυβουργικής (όπου και πλημμυρίζει η Εθνική και δημιουργείται κυκλοφοριακό χάος), ώστε με επιπλέον διαδρομή 1.400 μέτρων να εκβάλει στον Κόλπο της Ελευσίνας, δίπλα στον ήδη διαμορφωμένο χείμαρρο του Σαρανταπόταμου.
Τότε Το ΥΠΕΧΩΔΕ υποσχόταν ότι το έργο θα είναι έτοιμο σε 12 μήνες!
![]() |
Η νέα έκβολή του ρέματος του Αγ. Ιωάννη, όπως διαμορφώθηκε στο υπό λειτουργία εργοτάξιο, κάτω από την Εθνική Οδό, δίπλα στον Σαρανατόταμο. Η διαφορά διατομής με την προηγούμενη φωτό είναι εμφανής. |
Πού "κόλλησε"; Πρώτον, στο γεγονός ότι ξεκίνησε ενώ δεν έχουν ολοκληρωθεί οι απαραίτητες απαλλοτριώσεις (πρωτότυπο;). Από τη μεριά τους πάντως το Αεροδρόμιο και η Χαλυβουργική έχουν διαθέσει χώρο για να εξελιχθεί το έργο (η εταιρεία χωρίς να έχει ακόμη αποζημιωθεί). Επιπλέον, διαπιστώθηκε ότι η τριγωνική νησίδα μεταξύ Εθνικής Οδού και εισόδου της Ελευσίνας ανήκει σε ιδιώτη, ο οποίος έχει μηνύσει τον εργολάβο για καταπάτηση...
Δεύτερον, υπάρχει εμπλοκή με τον ΟΣΕ, καθώς πάνω στην χάραξη του αγωγού υπάρχει η παλιά σιδηροδρομική γραμμή Αθηνών - Κορίνθου. Ο ΟΣΕ δεν δίνει άδεια να προχωρήσει ο αγωγός κάτω από τη σιδηροτροχιά, παρόλο που αυτή δεν χρησιμοποιείται εδώ και 15 περίπου χρόνια, από τότε δηλαδή που λειτούργησε ο Προαστιακός. Χαρακτηριστικό της αχρησίας της είναι ότι ανάμεσα στις ράγες έχουν φυτρώσει πεύκα και κυπαρίσσια! Αυτό όμως δεν συνιστά επαρκή αιτιολογία για τον Οργανισμό, ώστε να επιτρέψει το προσωρινό κόψιμο της γραμμής για να προωθηθεί ο αγωγός προς την πλευρά του αεροδρομίου. Η αλληλογραφία μεταξύ Περιφέρειας και ΟΣΕ "σέρνεται", τα χρόνια περνούν, το εργοτάξιο νεκρώθηκε και το "φιδάκι" στην Εθνική βάζει δύσκολα στους οδηγούς, είτε με συχνά ατυχήματα πάνω στις μπαριέρες είτε με μποτιλιαρίσματα σε ώρες κυκλοφοριακής αιχμής, από και προς την Αθήνα.
Πάνω στη σιδηροτροχιά φύτρωσε πεύκο! Και όμως, η εγκαταλειμμένη γραμμή εμποδίζει να προχωρήσει το αντιπλημμυρικό του Αγ. Ιωάννη! |
Ας ελπίσουμε ότι δεν θα συμβούν τα ίδια παρατράγουδα στο μεγάλο αντιπλημμυρικό έργο κάτω από τη Λ. Αθηνών, στα όρια του Χαϊδαρίου, που δημοπρατήθηκε και πρόκειται να ξεκινήσει στο επόμενο διάστημα. Να κάνουμε το σταυρό μας να μην κολλήσει πουθενά και να τελειώσει στην ώρα του.
Μενέλαος Χρόνης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου